
Souhlas vlastníka letištního pozemku s provozováním letišť a odvolání tohoto souhlasu
Dnešním příspěvkem se pokusíme přispět k bližšímu pochopení zdánlivě samozřejmého pojmu letiště a popsat některé aspekty existence provozního povolení, zejména pak souhlas vlastníka letištního pozemku s provozem

Podmínky pro rozhodnutí soudu o zřízení věcného břemene provozování letiště
Jak jsme si řekli v minulých příspěvcích, podle zákona probíhá zřízení věcné břemene provozování letiště takto: O veřejném zájmu jsme si říkali také již minule. Pokud

Konec škodlivého metanu? Evropský parlament dal zelenou zásadnímu nařízení
Evropský parlament přijal dne 114 hlasy (15 hlasů proti, 3 se zdrželi hlasování) návrh nového nařízení, které cílí na snížení emisí metanu v energetice, zejména pak

Klimaticky neutrální budovy již od roku 2028? Evropský parlament podpořil revizi směrnice o energetické náročnosti budov
Budovy v EU představují 36 % podíl na emisích skleníkových plynů. Padne na ně také 40 % konečné spotřeby energie, přičemž 75 % budov je stále

Soudní zřízení věcného břemene provozování letiště – martyrium nebo přehledný proces?
Část provozovatelů letišť bude dříve či později stát před otázkou, jak zajistit užívání pozemků, na kterých letiště provozuje. Menšina těch šťastnějších provozovatelů letištní pozemky vlastní.

Klíčový posun pro evropskou klimatickou revoluci – Evropský parlament přijal návrhy balíčku Fit for 55
Ambiciózní plán EU na snížení emisí skleníkových plynů o 55 % do roku 2030 je zase o krok blíže svému provedení. Evropský parlament přijal v

Věcné břemeno provozování letiště – zbytečná aktivita nebo strategická nutnost?
Podle zákona o civilním letectví může soud rozhodnutím zajistit podmínky pro řádné provozování letiště zřízením věcného břemene. Soud může zatížit věcným břemenem ve prospěch provozovatele